Flash Mob

kategori: YouTube-Klipp | skrivet: 2008-12-28 | klockan: 17:46:14
Som jag skrev i gårdagens inlägg så skulle jag ner till stan och kolla på en lite rolig grej som skulle hända...
Och här så kommer ni nu att få se vad det var som hände på stan
!

Här kommer först en liten förklaring på vad en Flash Mob är:
En flash mob är när en grupp människor plötsligt samlas på en offentlig plats, och där gör någonting oväntat. Ofta organiseras flash mobs via internet eller telefoner, där deltagarna kan få reda på tid och plats.
Meningen med flash mobs är att människor ska få se någonting oväntat, som verkar spontant.

Det finns ett par exempel på flash mobs i Sverige, till exempel i Stockholm, där en grupp på tjugo personer ställde sig framför en och samma bankomat, trots att där fanns ytterligare en bankomat bredvid denna.

Ett par minuter senare började alla prata i mobiltelefon samtidigt Ett annat exempel är i Jönköping, där man startade ett kuddkrig på Juneporten vid ett visst klockslag.

Kuddkrig är även något som förekommit i STHLM med mer eller mindre jämna mellanrum. Tex på stationen, eller plattan.



Detta är inspelningen från Norrköping, det som jag var och kollade på :)

Och här är ett annat litet klipp från Paris!
Där man även kan se lite bättre :)




Anledningen till att jag visste att detta skulle hända på stan i Norrköping just igår kl:16 var att jag fick en inbjudan till att delta via Facebook!
jasmina:D

I göteborg så skulle man stå stilla i typ 5 minuter har jag för mig:D Några stod och drack några åt och gjorde vardagliga saker ;P

Häftigt var det

2009-04-24 @ 19:06:23
URL: http://jassiiisaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras inte]


Bloggadress:


Kommentar: