Mia - Sanningen om gömda

kategori: Inlägg från min gamla blogg | skrivet: 2008-12-23 | klockan: 18:32:27

Mia - Sannigen om gömda

Väldigt intressant läsning här måste jag säga, trillade in på journalistens Monica Antonsson's blogg nyss och eftersom jag läst alla Marklunds böcker om '' Mia '' och Gömda var dessutom den första boken jag läste så blev jag väldigt nyfiken. Bloggen handlar till mesta dels om Monicas bok som kommer ut snart och påstår sig vara den riktiga sanningen om Maria Eriksson och hennes liv. Ni som läst böckerna om Mia (Gömda, Asyl, Mias hemlighet & Mias Systrar) vet ju vad det handlar om. Under flera år blev hon hotad och förföljd av sin föredetta man som hon hade ett barn med, de va mordförsök, tragedi, flykt osv. Men Monica säger att mycket är påhittat och att hennes bok ger en helt ny syn på historien.. Bland annat vem mannen med de mörka ögonen är och hans version av det hela.

Gå in och läs, vad tror ni, har Marklund och Mia "piffat" upp sina böcker från sanningen för att göra det mer intressant kanske eller vill Monica enbart tjäna pengar och locka folk med "sanningen"?
Jag tänker iaf läsa boken..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras inte]


Bloggadress:


Kommentar: