Bokrea!

kategori: My Life | skrivet: 2009-02-26 | klockan: 19:59:02
Igår så startade den stora bokrean på stan!
Och själv så passde jag på att trängas där med alla andra :)
Hittade 4 böcker som jag köpte!



1:a boken är en av alla böckerna som Liza Marklund har skrivit.
Livstid



- Jag gjorde det inte, sa Annika. Det var inte jag. - Vet du, sa kommissarie Q, det säger nästan alla. Annika Bengtzon misstänks för mordbrand i sitt eget hus. När David Lindholm, Sveriges mest kända polis, hittas skjuten i sängen identifierar hon sig snabbt med hans unga hustru Julia. Julia hotas av livstids fängelse för mord, både på sin man och sin försvunna fyraårige son Alexander. Men Julia nekar. Det var inte hon. Det var en annan kvinna som sköt hennes man och kidnappade hennes son. Medan tillvaron rasar samman omkring Annika gräver hon sig allt djupare ner i den mördade polisens våldsamma förflutna. Till slut återstår två grundläggande frågor. Om Julia ljuger: Varför dödade hon Alexander? Om hon talar sanning: Vem håller honom fången? Livstid är en roman om människans längtan efter det eviga: kärleken, makten, meningsfullheten - och barnen. Den är en direkt fortsättning på Nobels testamente.

2:a boken är den 1:a i en serie böcker som bygger på filmen Twilight som Stephenie Meyer skrivit.
Om jag kunde drömma



Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulle och förföriske Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckas hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward håller mest av. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara. 

3:e boken är den 2:a i serien.
När jag hör din röst



Sluta genast, Bella! Mina muskler frös till is. För det var inte Jessicas röst som tillrättavisade mig den här gången. Det var en ursinnig röst, en välbekant röst, en underbar röst len som sammet, trots att den var så upprörd. Det var hans röst jag var noga med att inte tänka hans namn och det förvånade mig att ljudet av den inte slog omkull mig och fick mig att krypa ihop på asfalten i plågad sorg. Men jag kände ingen smärta, ingen alls. I samma ögonblick som jag hörde hans röst klarnade allt. Edward är allt för Bella hon är beredd att offra sitt liv för honom. Men att vara kär i en vampyr är farligare än Bella någonsin hade kunnat föreställa sig. Edward har redan räddat henne ur klorna på en ondskefull vampyr men när deras kärlek hotar dem som de älskar mest inser de att deras problem bara har börjat

4:e boken är den 3:e boken i serien.
Ljudert av ditt hjärta



Ljudet av ditt hjärta är den uppmärksammade ­fortsättningen i Stephenie ­Meyers berättelse om Bellas och Edwards omöjliga kärlek "Bella?" Edwards mjuka röst hördes bakom mig. Jag vände mig om och såg honom jogga uppför trappan, med vindrufsigt hår efter att ha sprungit. Han omfamnade mig genast, precis som på parkeringsplatsen, och kysste mig igen. Kyssen skrämde mig. Den var för laddad och hans läppar pressades alltför hårt och desperat mot mina - som om han var rädd att vår tid höll på att rinna ut. En våldsam seriemördare härjar i Seattle och en ondskefull vampyr fortsätter sin jakt för att ta ut sin hämnd på Bella som åter igen befinner sig omgiven av fara. Samtidigt tvingas hon att välja mellan sin älskade Edward och sin vänskap med Jacob. Och hennes val riskerar att blåsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar. Men Bella har också ett annat val att göra - valet mellan liv eller död. Men vad är vad?


I mars så kommer den 4:e boken ut i denna serie om Edward & Bella :)
Nu har jag en massa bra böcker och läsa, så det ska bli mysigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras inte]


Bloggadress:


Kommentar: